بررسی خواص رئولوژی و مکانیکی روسازی بتن سبز (GCP) حاوی خرده آسفالت بازیافتی(RAP)
کد مقاله : 1069-CONCRETEDAY (R1)
نویسندگان
پرهام حیاتی *1، پدرام کتانچی2
1میدان صنعت-بلوار فرحزادی-بعداز بلوار دادمان-بعداز بلوار دریا-خیابان عباسی اناری-جنب مدرسه آفرینش-انجمن بتن ایران
2دانشگاه
چکیده مقاله
روسازی بتنی یکی از انواع مختلف روسازی است که برای کاربری‌های مختلف مانند آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و سطوح پروازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور محدودیت تامین مصالح برای تولید بتن و همچنین الزامات حفظ محیط زیستی، از نخاله های ساختمانی، خرده‌های آسفالت، محصولات فرعی کارخانجات، ضایعات کشاورزی، مواد زاید به عنوان جایگزین مصالح کاربردی در بتن با عنوان بتن سبز استفاده می شود. در این تحقیق خواص کارایی و مکانیکی بتن سبز حاوی سنگدانه‌های بازیافتی با جایگزینی خرده آسفالت به جای مصالح سنگی بررسی شده است. چهار طرح اختلاط شامل بتن شاهد (شن و ماسه طبیعی)، بتن سبز (طرح2- جایگزینی ماسه بازیافتی/ طرح3- جایگزینی شن بازیافتی/ طرح4- جایگزینی شن و ماسه بازیافتی) با انجام آزمون های بتن تازه، خواص مکانیکی مورد ارزیابی قرار گرفته است. طرح جایگزینی مصالح درشت دانه خرده آسفالت توانسته است حداقل الزامات مقاومت فشاری و خمشی مورد نیاز برای روسازی های بتنی را کسب نماید. اما استفاده از مصالح ریزدانه بازیافتی چه به صورت تفکیکی و چه به صورت ترکیب با درشت دانه نتوانسته است حداقل الزامات خواص مکانیکی را تامین نماید.
کلیدواژه ها
روسازی بتن سبز (GCP)، خرده آسفالت(RAP)، خواص مکانیکی، مقاومت خمشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر